SIATKA ZAJĘĆ GR. III
dzień tygodnia | zajęcie pierwsze | zajęcie drugie |
poniedziałek | mowa | zestaw zabaw ruchowych |
wtorek | plastyka | umuzykalnienie |
środa | mowa | zestaw zabaw ruchowych |
czwartek | kształcenie pojęć matematycznych | umuzykalnienie |
piątek | plastyka | zestaw zabaw ruchowych |
W marcu realizujemy następujące bloki tematyczne:
Przedwiośnie
– poznanie cech charakterystycznych dla wczesnej wiosny, określanie oznak zbliżającej się wiosny – zwiastuny ( topniejący śnieg, bazie na leszczynie, pąki na drzewach i krzewach, przebiśniegi, krokusy, młoda trawka, ptaki powracające z ciepłych krajów);
– rozumienie potrzeby dbania o zdrowie w okresie przedwiośnia – ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych, dieta bogata w witaminy;
– czerpanie przyjemności z podziwiania natury poprzez obserwację i opisywanie zmian w przyrodzie, oglądanie pierwszych wiosennych kwiatów;
Wiosna, Wiosenka
– zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat otaczającej, budzącej się do życia przyrody, opartych na własnych przeżyciach, doświadczeniach, obserwacjach;
– rozbudzanie zainteresowania przyroda i budzenie szacunku do niej;
– rozumienie wieloznaczności wyrazu : pączki, kotki; nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną- utrwalanie wiadomości;
Nadchodzi Wielkanoc
– poznawanie kultury i tradycji naszego kraju- poznawanie zwyczajów wielkanocnych;
– poznanie symboliki związanej ze świętami wielkanocnymi; rozumienie określeń: pisanki, kraszanki;
– dzielenie się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami z rodzinnego domu;
– określanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu i rozwoju;